Flores

30.3.12


Floral: A trend that fascinates me since last year. I finally decided to buy a pair of pants with big flowers (these are from H&M and they are really cheap) and this time I combined them with black, a beige bag and a colorful bracialet from CHEAP INDUSTRY.
I have to say that I am loving total floral looks as well, like the Celine's one I published some days ago on my FACEBOOK PAGE. I think I am gonna buy also the blouse with the same design in order to match them together one time, but mostly I wanna try something different since I am seeing a lot of people wearing those total floral looks.
What do you think about it?
By the way from today I am starting studying a bit harder, so I won't be here as often as I am (even if I have to study most of the stuff on my laptop, a good excuse to update my blog and facebook page :P)
I remind you that there is an OPEN GIVEAWAY on my blog and that you still have today to join it. Said so, I am gonna host another giveaway right away and  a HUGE giveaway when I reach the number of 1500 followers on my blog.
Stay tuned!

Floreale: Un trend che mi affascina dall'anno scorso. Finalmente mi sono decisa a comprare un paio di pantaloni con fiori (questi sono di H&M e sono veramente poco costosi) e questa volta li ho abbinati con nero, una borsa beige e un bracciale colorato di CHEAP INDUSTRY.
Devo dire che adoro anche i total look fiorati, come quello proposto da Celine che vi ho mostrato sulla mia PAGINA FACEBOOK . Penso che comprerò anche la camicia con la stessa fantasia da abbinare ai pantaloni, ma soprattutto vorrei provare qualcosa di diverso visto che in questi giorni si stanno vedendo tantissimi total look a fiori.
Cosa pensate a riguardo?
Comunque da oggi inizierò a studiare con un po' più di impegno e non sarò qui spessissimo (anche se la maggior parte delle cose che devo studiare sono sul mio computer, una buona scusa per aggiornare il blog e la pagina facebook;P)
Vi ricordo che c'è un GIVEAWAY APERTO sul blog e che avete ancora tutto oggi per partecipare.
Detto questo, ospiterò un altro giveaway molto presto e un GROSSO giveaway quando raggiungerò il numero di 1500 followers qui sul blog.
Mi raccomando non perdetevi niente!


I was wearing: H&M bag, floral pants and flats
Zara blouse
CHEAP INDUSTRY bangle

Sakura

27.3.12


Sometimes there's no need to travel if you can travel with your mind.
We took these pics in front of Duomo, where there are these trees with pink flowers that remind me of the japanese Sakura.
In five minutes I could imagine myself taking part in the Hanami (the japanese party for the cherry blossom trees): the atmosphere was unbelievable.
I was wearing the collar tee from H&M I showed you in a previous post HERE, a Louis Vuitton Neverfull (borrowed from my sister), black pants and converse sneakers.
When I went out that day I actually didn't think I was gonna take pictures, so I hope that you like the result.
Let me know!


Certe volte non c'è bisogno di viaggiare se lo si può fare con la propria mente.
Abbiamo scattato queste foto in Duomo, dove ci sono questi alberi con fiori rosa che ricordano i fiori giapponesi Sakura.
In 5 minuti potevo immaginare me stessa partecipare alla Hanami ( la festa giapponese per la schiusura dei fiori di ciliegio): l'atmosfera era incredibile.
Indossavo la magliatta con il colletto con strass che vi avevo già mostrato in QUESTO post, la Neverfull di Louis Vuitton (rubata a mia sorella), pantaloni neri e converse.
Quando ero uscita di casa in realtà non avevo intenzione di scattare alcuna foto, quindi spero che il risultato vi piaccia.
Fatemi sapere!


I was wearing: H&M tee, skinny pants, hat and cardigan
Louis Vuitton Neverfull
Converse All Stars

Daffodils

23.3.12


Neon Yellow: as you know neon yellow is one must among colors this spring. Just the other day I was browsing some blogs/websites and every single time I stumbled upon neon yellow I could not think of anything else but daffodils.
I love those flowers, they remind me of Brighton; one of the most beautiful cities in England probably. So I am somehow sentimentally linked to this color.
In any case, nature is the most creative resource for fashion: colors, patterns, the brightness of nature and its darkness as well; two opposites that for me in fashion consist of summer/winter outfits.

The Sunglasses Shop giveaway winner is: Marina Petrova! Congrats darling!

Giallo neon: come sapete è un must tra i colori per questa primavera. L'altro giorno stavo curiosando per alcuni blog/siti e tutte le volte che incontravo qualcosa di giallo neon non riuscivo a pensare ad altro che ai narcisi.
Amo questi fiori, mi ricordano di Brighton; una delle città inglesi più belle probabilmente.
Sono quindi in qualche modo anche sentimentalmente legata a questo colore.
Ad ogni modo, la natura è la risorsa creativa migliore per la moda: i colori, i motivi, la luminosità della natura, ma anche l'oscurità di essa; due opposti che per me nella moda si traducono in outfits estivi/invernali.

Details

21.3.12


Lately I am more concerned about details in my outfits.
I usually start "building" a look from an accessory or from a piece I really want to wear, but in these days I am combining several particular little things with ordinary-classic items from my wardrobe.
In this one I am wearing my historic Ralph Lauren shorts, a black blazer from Zara (it's years that I have it) and a blouse that from the front looks like a simple t-shirt, but that on the back is longer and in a transparent chiffon fabric.
I am mixing red-black-yellow and silver from the ring and the studs of my belt.
Enjoy these pics and tell me your opinion!
<3

Ultimamente sono molto più concentrata sui dettagli dei miei outfits.
Di solito "costruisco" un look partendo da un accessorio o da un pezzo  che voglio indossare, in questi giorni invece adoro usare piccoli particolari con capi classici del mio guardaroba.
In questo indosso i miei storici shorts di Ralph Lauren, un blazer nero di Zara (che ho da anni) e una maglia che da davanti somiglia a una normale t-shirt, ma che dietro è più lunga, in chiffon trasparente.
Qui mixo rosso-nero-giallo e l'argento dell'anello e le borchie.
Godetevi le foto e fatemi sapere la vostra opinione!
<3

I am wearing: Ralph Lauren vintage shorts
Zara blouse and blazer
Pascal Romero flats
yellow pashmina and studded belt from Florence
Balenciaga bag
Guerlain lipstick

New In: Details

19.3.12


New in: I couldn't resist this tee I found in H&M for only 14 euros. The collar detail is lovely and the cool thing about it is that you can wear this top/t-shirt during the day as well as in an elegant outfit... I would match this tee with a high-waisted skirt :)

New in: Non sono riuscita a resistere a questa magliettina di H&M anche perchè costava solo 14 euro. Il colletto è adorabile e la cosa che mi piace di più di questo top/maglietta è che si può indossare di giorno ma anche di sera per un outfit elegante.... La abbinerei con una gonna a vita alta :)


Detail: new leather jacket from Zara (129 euros). It's a biker jacket with a geometric-asymmetric cut and it is a bit shorter on the back. I love it cause it's definetely in my style and is something I can wear everyday with almost everything.
You will see more in pics! 

Dettaglio: giacca di pelle nuova da Zara (129 euro). E' una giacca da motociclista con un taglio geometrico-asimmetrico e ed è più corta sulla schiena. La amo perchè è decisamente un pezzo nel mio stile ed è quindi qualcosa che potrei indossare tutti i giorni con, quasi, tutto.
Vedrete di più nelle foto!

Cotton Candy

14.3.12


I never lost the little girl inside me, I still have fun with little things. The other day I spent the perfect day in Sempione Park after going to a flash mob in Duomo square.
Little things made my day just like the pink strawberry cotton candy, it's been years I haven't eaten it.  Even if I hate sweets, how can you resist a pink sugary cloud?
It was the most beautiful part ... same goes for my boyfriend who started to play with the cotton candy!
Even my outfit seems pretty childish ... pink, fun and a bit vintage!
What do you think?
I hope you all enjoy it ;) 

The giveaway winner is... Silvia Martinelli! Congrats :) I will contact you soon!

Sono forse una bambina cresciuta, ma mi diverto con poco: l'altro giorno ho passato la giornata perfetta alle giostre di parco Sempione, dopo aver assistito a un flash mob in piazza del Duomo.
Piccole cose che fanno la mia giornata, come anche lo zucchero filato rosa, che era da qualche anno che non mangiavo. Odio i dolci, ma come si può resistere a un batuffolino rosa? 
Lo stesso vale per il mio ragazzo, che si è messo a giocare con lo zucchero filato!
Anche il mio outfit è abbastanza infantile...rosa, divertente e un po' vintage!
Cosa ne dite?
Spero vi piaccia il tutto ;)


I was wearing: H&M jacket, sweater skirt, creepers
Irene Creazioni vintage bag
Ray ban vintage sunglasses
Dolce&Gabbana nail polish
necklaces bought in Florence

@OntomyWardrobe